05 marca, 2009

Hammond-maniak: Peter "Monti" Jelínek


Zdravím všetkých fanúšikov Hammond organu. Volám sa Peter Jelínek, som z Dolného Kubína a duo Hammond a Leslie mi prirástlo k srdcu už veľmi dávno. Ešte keď som chodil na ZUŠ, otec (God Bless Him) hrával v kapele Oravia Deep Purple revival, do ktorej som sa po jeho smrti dostal ja. Hudba Deep Purple je v mojom srdci najmilšia, rovnako ako aj Jon Lord, ktorý je mojim najväčším vzorom. Oravia mi pomohla aj so zmiernením žiaľu z otcovej smrti, no zároveň mi pomáha približovať sa k Jonovi Lordovi. Je mi cťou hrať jeho hudbu a snažím sa to robiť čo najlepšie, ako sa len dá.


Hammond XK-1

V kapele som začínal hrať na Hammond XB-2, ktorý som napájal na Leslie "klon" ELKA Elcatone 610. Neskôr som sa vrátil k môjmu dedičstvu po otcovi – k organu Petrof Pastorale B50, ktorý ste rozoberali v poslednom článku. Na rozdiel od exemplárov na fotkách, ktoré sú tu na Hammond-manii, má tento Petrof odrezanú celú spodnú časť, kvôli lepšiemu transportu. Tento nástroj bol taktiež pripájaný na ELKU. Momentálne (a to hlavne vďaka nášmu spevákovi Tomášovi Ďaďovi) hrávam na Hammond XK-1, ktorý je podľa môjho názoru výborný. Leslie už ale nepoužívam, nie preto že ho nechcem nosiť, ale preto lebo má svoj vek a jednoducho už nehrá dobre. Samozrejme, Leslie by som uvítal, no to ešte potrvá nejakú dobu, kým naň budem mať. Leslie by som už totiž chcel originál, žiaden klon.
 
Hammond XB-2 + leslie Elka

Petrof Pastorale B50 (transportná úprava)

Prajem všetkým, nech sa vám darí, prajem vám veľa dobrej muziky a hlavne nech tie Hammondy hrajú!!!! God Bless All!!!
Veľkosť písma
Peter "Monti" Jelínek ml.

PS: Na stránkach kapely sú aj štúdiové nahrávky, kde hral otec na Petrof Pastorale a taktiež videá, kde je Hammond XK-1 aj XB-2.

môj e-mail

Žiadne komentáre: